Al-Sultan Abdullah Terima Anugrah Tertinggi Di Negara

Al-Sultan Abdullah Terima Anugrah Putera Mahkota Brunei (DKMB)


AUTHORITY (Brunei) 19 Ogos - Yang Mulia, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dengan sukacitanya menerima Anugerah Putera Mahkota Brunei (DKMB), anugerah tertinggi di negara yang diberikan oleh Sultan Brunei Sultan Hassanal Bolkiah.

AL-SULTAN ABDULLAH RI'AYATUDDIN AL-MUSTAFA BILLAH SHAH dan Tunku Azizah Aminah Maimunah Alexandria.

Upacara tamat pengajian diadakan di Mesyuarat Sultan Brunei di Bilik Laila Kenchana di Istana Nurul Iman di sini hari ini.

Sultan Hassanal juga dengan senang hati menyampaikan Duchess Yang Mulia (D.K) kepada Yang Mulia Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah dari Alexandria.

Semasa majlis tersebut, Yang Agong juga telah menyampaikan Hadiah Utama Perdana Menteri (D.M.N) kepada isteri Sultan Brunei, isteri Ratu Hajah Saleha.

Gelaran kehormatan mengingatkan pada saat bersejarah, ketika Yang di Agong Perang Sultan Ahmad Shah, ayah Sultan Abdullah, mengalahkan gelaran kehormatan Sultan Hassanal pada Oktober 1980.

Sebelum ini, Majlis Kebangsaan diadakan untuk mengalu-alukan kedatangan Kebawah Duli Yang Maha Mulia ke Brunei, untuk Lawatan Negara selama tiga hari.

Sultan Abdullah dan Tunku Azizah pergi ke Bandar Seri Begawan semalam dan ia adalah lawatan pertama Tuanku, sejak dinamakan Agong ke-16 pada 30 Julai.

Mesyuarat kedua Pengerusi bertujuan untuk mengukuhkan hubungan kerajaan antara kedua negara selama lebih dari tiga dekad.

Kedatangan Tuan Yang Terutama di Istana Iman Nurul untuk Perayaan Kebangsaan pada 11 pagi, dialu-alukan oleh Yang Mulia Maharaja Lela dari Brunei dari Majlis Pernikahan Diraja Istana Kerajaan Laila Bentara, Alauddin memberi amaran kepada Tuan Yang Terutama Abu Bakr.

Majlis pembukaan bermula dengan lagu 'Malaysia My Country' yang dimainkan oleh band Angkatan Bersenjata Diraja Brunei, diikuti dengan lagu kebangsaan Brunei Darussalam 'God Protect the Sultan'.

Seketika, 21 meriam dilepaskan.

Sultan Abdullah, disertai oleh Sultan Hassanal, kemudian meneliti Pengawal Kehormat Tentera Diraja Brunei yang terdiri daripada 110 orang ahli, yang dipimpin oleh Major Pengd Md. Razif Pengiran Idros.

Agong Land kemudian dijadualkan melawat Muzium Sumber Asli Royal Regalia dan Kampong Ayer, yang merupakan sebahagian daripada program kunjungan kerajaannya.



pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji