Amanah Raya Buka Cawangan di Teluk Intan

Amanah Raya membuka cawangan baharu di Teluk Intan.


TELUK INTAN 15 Ogos - Amanah Raya Berhad (AmanahRaya) hari ini memperluaskan rangkaian perkhidmatannya dengan membuka 21 cawangan baharu di Bandar Baru Teluk Intan.

Pengerusinya, Datuk Mohd Nasir Ali, berkata pembukaan cawangan itu adalah selaras dengan hasrat partinya untuk meningkatkan bilangan keinginan di negara ini kepada nisbah 50:50 antara orang Islam dan bukan Islam.

Beliau berkata pada masa ini, pendaftaran wasiat adalah lebih daripada 70 peratus Muslim berbanding dengan 30 peratus yang melibatkan bukan Islam.

"Apabila kita melihat pasaran dan fail yang dibuka di Ipoh, kita melihat banyak yang datang dari Teluk Intan. Kesedaran bukan Islam dalam menerima AmanahRaya untuk menguruskan harta mereka lebih banyak.

"Oleh itu, kita mahu bertemu dengan pasaran bukan Islam. Sasaran kami ialah dalam tempoh tiga hingga lima tahun, kami mahu meningkatkan pendaftaran (bukan Islam) kepada 50 peratus," katanya.

Beliau berkata demikian ketika bertemu selepas membuka cawangan baru di sini hari ini dan turut dihadiri oleh Pengarah Urusan Kumpulan Adenan Md Yusof.

Sebagai tambahan kepada Teluk Intan, AmanahRaya juga merancang untuk membuka 25 cawangan di seluruh negara pada ulang tahun ke-100 2021, termasuk beberapa lokasi berpotensi termasuk Taiping, Sandakan dan Putrajaya.

Terdahulu, dalam ucapannya pada majlis itu, Mohd Nasir berkata sehingga 31 Julai, AmanahRaya telah menguruskan sekitar 16,000 hektar dengan anggaran nilai aset sebanyak RM1.3 bilion.

Beliau berkata syarikat itu juga menguruskan kira-kira 39,000 akaun amanah bernilai RM1,2 bilion dan lebih daripada RM1 juta akan didaftarkan di Amanah.

"Bagi Perak sahaja, anggaran nilai aset di bawah pengurusan adalah RM64 juta manakala 2,171 orang telah mendaftar," katanya.

Sementara itu, Adenan berkata, menurut catatannya, 95 peratus kes di bawah diselesaikan dalam masa tiga hingga enam bulan.

"Terdapat tiga ejen yang boleh menguruskan harta di Malaysia, iaitu Amanah, Pejabat Tanah dan Mahkamah. Walau bagaimanapun, kelebihan Amanah adalah bahawa kita melakukannya dari awal hingga selesai mengedarkan warisan kepada waris.

"Tidak seperti tuan-tuan tanah dan mahkamah, mereka hanya mewakilkan kawalan kepada pentadbir dan tidak membuat perselisihan, yang boleh menyebabkan banyak masalah apabila ahli waris yang sah tidak menjalankan tugas mereka dengan jujur ​​dan dengan itu menyulitkan pentadbiran ladang," katanya.



pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji