Isu Zakir Naik: Jangan Sampai Langgar 'Lampu Merah'

Isu Zakir Naik: Jangan Sampai Langgar 'Lampu Merah'


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengingatkan umat Islam agar berhenti membuat kenyataan tanpa mempunyai kepakaran dalam bidang mana pun.

Peringatan itu jelas kepada sesetengah orang yang cuba membuat kesan buruk tentang Pengkhotbah Antarabangsa yang terkenal, Dr. Zakir Naik.

Menurut Abdul Hadi, sebagai seorang Muslim, dia harus melindungi saudara seagama dan membela dia dari fitnah.

"Dia seorang penyelidik perbandingan dalam agama dan percaya dalam sains perbandingan dengan pelbagai kitab suci dari berbagai agama dalam bahasa asal.

"Seorang muslim yang tidak boleh memperdalam agama sendiri bercakap seperti sebotol kecil di dalamnya, dan kemudian hanya hum, jika kandungannya besar maka bunyi itu tidak kuat." katanya dalam jawatan di Facebooknya hari ini.

Beliau berkata demikian apabila banyak pihak termasuk pemimpin politik kerajaan menggesa Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menghantar Zakir Naik kembali ke negara asalnya.

Masalah ini semakin membimbangkan ketika beberapa pemimpin Islam menuduh penceramah humor Malaysia.

Walau bagaimanapun, Abdul Hadi menyokong keputusan Dr. Mahathir memutuskan bahawa Zakir Naik tidak boleh dihantar pulang kerana dia bimbang bahawa pendakwah itu akan dibunuh.

"Percayalah, ini bukan keputusan peribadi Perdana Menteri, kerana lebih dari satu juta anggota PAS tidak akan membiarkan Zakir Naik dibiarkan bersendirian dan percaya bahawa kita juga Muslim dari berbagai pihak dan organisasi non-pemerintah (NGO).

"Saya menekankan bahawa masalah Zakir Naik tidak harus melanggar cahaya merah. Hanya orang Islam munafik atau kepercayaannya yang sakit atau kehilangan rasa manis mereka dalam iman, bertindak sebagai orang asing dalam isyarat merah dan hijau," katanya.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji