'Kami Benar-Benar Tulus Bantu Cari Nora Anne, Bukan Untuk Wang'

'Kami Benar-Benar Tulus Bantu Cari Nora Anne, Bukan Untuk Wang'


SEREMBAN - Bukan hadiah yang diharapkan, mereka mahu membantu selepas mendengar berita kehilangan seorang gadis Ireland, Nora Anne Quoirin, 15, yang hilang dari sebuah resort penginapannya di Pantai di sini pada 4 Ogos.

Menurut Kenny Chan, 43, yang merupakan sebahagian daripada sekumpulan pendaki yang terlibat dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR) Nora Anne dan antara yang pertama tiba di tempat kejadian mayat remaja itu ditemui pada hari Selasa.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai hadiah RM50,000 yang ditawarkan oleh keluarga gadis itu kepada sesiapa yang menemui Nora Anne.

"Kami pernah melakukan hiking dan apabila kita mengetahui kehilangan Ireland, kami bersetuju untuk membantu dan terlibat dalam operasi SAR selama tiga hari.

"Kami tidak tahu mengenai hadiah yang diberikan oleh keluarga pada masa itu sehingga rakan saya bertanya sama ada kami berhasrat untuk menyertai SAR untuk mendapatkan wang," katanya.

Malah Kenny, yang aktif dalam mendaki, berkata mereka akan menolak hadiah jika keluarga gadis itu terus memberi wang.

"Saya ingin menekankan bahawa kumpulan 25 orang menyertai SAR dengan bantuan tulus bukan untuk wang.

"Secara peribadi saya tidak fikir begitu terutamanya kerana remaja itu didapati mati," katanya.

Pada hari Selasa, Nora Anne ditemui di sebuah jurang berhampiran sungai 2.5 kilometer dari resort keluarganya di The Dusun Pantai Hill di sini.

Ketua Polis Negeri Sembilan hari ini, Datuk Mohamad Mat Yusop berkata, kematian Nora Anne disebabkan oleh kebocoran dalam usus disebabkan oleh kelaparan dan tekanan yang berpanjangan.

"Pakar patologi juga mengesahkan bahawa Nora Anne meninggal di antara dua dan tiga hari sebelum mayatnya ditemui pada hari ke-10 operasi SAR," katanya.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji