Kedutaan Ireland Bersedia Membantu Keluarga Tuntut Mayat Nora Anne

Kedutaan Ireland Bersedia Membantu Keluarga Tuntut Mayat Nora Anne 


SEREMBAN - Kedutaan Ireland bersedia membantu keluarga Nora Anne Quoirin dalam meringankan tuntutan mayat remaja yang masih berada di Hospital Tuanku Jaafar Seremban.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata beliau telah dimaklumkan mengenai masalah itu dan berharap semuanya berjalan lancar.

"Saya telah diberi taklimat mengenai tragedi Nora Anne Quoirin, dan saya gembira dengan apa yang dilakukan pasukan SAR kami dalam mencari mangsa yang hilang.

"Kedutaan Ireland telah mengumumkan bahawa mereka bersedia membantu dalam proses mendokumentasikan mayat Nora Anne dan kami berharap semuanya berjalan lancar.

"Siasatan lanjut (jika ada) akan ditinggalkan kepada polis," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar yang diadakan di Balai Polis Pantai sebelum bertemu keluarga Nora Anne di resort dusun itu hari ini.

Beliau berkata ini sebagai tindak balas kepada soalan sama ada Kedutaan Ireland telah mengumumkan apabila badan Nora Anne akan diminta oleh keluarga untuk kembali ke Ireland.

Sementara itu, Wan Azizah membelanjakan kira-kira 15 minit untuk bertemu keluarga Nora Anne, yang tinggal di resort The Dusun, Jalan Pantai Seremban pada 11:15.

Sementara itu, Wan Azizah, ketika ditanya mengenai pertemuannya dengan keluarga Nora Anne, menekankan bahawa dia tidak dapat membuat kenyataan mengenai privasi keluarga.

"Saya tidak boleh mengatakan apa-apa, kita mesti menghormati privasi keluarga," katanya.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri juga menyampaikan penghargaannya kepada pasukan SAR yang bekerja keras untuk mencari dan menyelamatkan gadis Ireland yang kemudiannya ditemui pada ke-10.

Semalam, Mohamad dalam sidang akhbar mengesahkan bahawa Nora Anne meninggal akibat kebocoran usus kerana kekurangan makanan untuk jangka masa yang lama dan tekanan yang berpanjangan.

Mohamad berkata autopsi mendapati bahawa remaja malang itu meninggal dunia dua atau tiga hari sebelum tubuhnya dijumpai pada hari Selasa, 13 Ogos, di sebuah lembah berhampiran sungai, 2.5 kilometer dari resort itu, selepas 10 hari dilaporkan hilang dari ruang tamunya.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji