Kes Nora Anne: Pendakwa Raya Paris Membuka Kertas Siasatan Jenayah

Kes Nora Anne: Pendakwa Raya Paris Membuka Kertas Siasatan Jenayah


PARIS - Pejabat pendakwa Paris telah membuka siasatan jenayah ke atas kematian seorang remaja Ireland-Perancis yang ditemui mati di hutan di Malaysia.

Menurut seorang jurucakap, autopsi telah selesai tetapi polis Malaysia mengatakan pasukan forensik masih cuba menentukan punca kematian Nora Anne Quoirin, 15.

Pada 9 Ogos, pasukan pendakwaan Paris juga membuka surat siasatan jenayah Nora Anne untuk menculik, seorang jurucakap memberitahu Reuters melalui mesej teks.

Terdahulu, pendakwa Perancis kerap melakukan siasatan ke atas kes-kes yang melibatkan warga Perancis di luar negara dan dalam kes itu, bapa Nora Anne adalah warganegara negara itu.

Nora Anne dilaporkan hilang pada 4 Ogos, hari selepas tiba bersama keluarganya untuk bercuti selama dua minggu di resort The Dusun di Pantai, Negeri Sembilan.

Pada masa yang sama, pihak berkuasa Malaysia melancarkan operasi untuk mencari dan menyelamat dengan melibatkan 353 anggota PDRM, Komando VAT69, Jabatan Perhutanan Negeri Sembilan, Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) dan sukarelawan.

Tubuh lelaki itu ditemui di sebuah jurang, 2.5 kilometer dari resort penginapan keluarga oleh sekumpulan sukarelawan yang mengambil bahagian dalam operasi mencari dan menyelamat pada 1.57 petang Selasa.

Sementara itu, Wisma Putra berkata ia akan membantu dokumentasi dan bekerja dengan kedutaan Ireland untuk menguruskan badan remaja itu.

Datuk Saifuddin Abdullah, Menteri Luar berkata setakat ini, kerajaan Malaysia memberi bantuan melalui pelbagai kementerian dan institusi kepada keluarga remaja itu.

Beliau berkata wakil polis dari Ireland dan Perancis berhak untuk berada di dalam bilik siasat sebagai pemerhati.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji