Pelanggaran Kepercayaan: Pengarah Syarikat Pemaju Perumahan Didakwa Lagi

Pelanggaran Kepercayaan: Pengarah Syarikat Pemaju Perumahan Didakwa Lagi 


Pengarah syarikat pemaju perumahan sekali lagi dituduh di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dakwaan kepercayaan RM150,000.

Bagaimanapun, Chang Kok Kheong, 60, mengaku tidak bersalah selepas dakwaannya dibacakan di hadapan Hakim Datuk Julie Lack Abdullah.

Mengikut tuduhan itu, Pengarah Syarikat Energizer Properties Sdn. Bhd. ia dianggap telah merosakkan amanah dengan enggan membayar lebihan dalam pembelian kedai tiga tingkat RM150,000.

Dia didakwa melakukan jenayah di pejabatnya di Jalan Sultan Abdul Jalil di sini antara 24 Julai 2014 dan 11 Disember 2017.

Tuduhan terhadapnya telah difailkan di bawah Seksyen 409 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda dan boleh didenda jika didapati bersalah.

Timbalan Pendakwa Raya Mohamad Nazreen Zabarudin didakwa manakala defendan diwakili peguam Jagdave Singh.

Terdahulu dalam rayuan, Jagdave menuntut jaminan ringan dikenakan ke atas pelanggannya kerana lelaki itu telah membayar jaminan sebanyak RM35,000 untuk dua kes sebelumnya.

Hakim Datuk Julie Lack kemudian memberi jaminan kepada lelaki itu sebanyak RM10,000 dengan satu jaminan dan menetapkan 10 September untuk berlatih.

Pada 4 April, Kok Kheong didakwa di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan menyalahgunakan lebihan pinjaman rumah oleh dua pembeli yang melibatkan kerugian sebanyak RM100,000 lima tahun lalu.

Dia juga didakwa di Mahkamah Majistret di sini pada hari berikutnya kerana tiga pertuduhan penipuan yang melibatkan kerugian RM300,000 dengan tujuan membayar pendahuluan untuk projek kondominium pelajar yang tidak wujud tujuh tahun lalu.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji