Sebelum Mengendalikan Kes Buli Pelajar Tahun Ketiga


Dr. Salmee Said berkata sekolah pada masa yang sama memohon maaf kerana mengabaikan kes itu dan berjanji akan menyelesaikannya dengan segera.

ALAR SETAR 15 Ogos - Jabatan pendidikan negara sedang menunggu hasil siasatan polis sebelum tindakan lanjut dilakukan terhadap seorang pelajar berusia tiga tahun yang dahsyat di sebuah sekolah di Ayer Hitam dekat sini.

Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan dan Sumber Manusia, Dr. Salmee Said berkata sekolah pada masa yang sama memohon maaf kerana mengabaikan kes itu dan berjanji akan menyelesaikannya dengan segera.

Beliau berkata bahawa mereka akan bertemu dengan waris untuk menyelesaikan kes itu secepat mungkin, tetapi mereka akan melakukannya selepas siasatan polis selesai untuk memenuhi permintaan penerima untuk menyerahkan kes itu kepada polis.

"Semalam, kepala sekolah memberitahu Pejabat Pelajaran Daerah Kubang Pasu (PPD) bahawa intimidasi tidak dilaporkan kepadanya oleh penerima atau guru sekolah.

"Bagaimanapun, mangsa mengadu kepada seorang guru tentang pelajar lain yang telah terintimidasi dengan meminta wang dan merasakannya.

"Guru mengambil inisiatif untuk memberi nasihat kepada pelajar supaya tidak mengulangi kejadian tersebut," katanya di sini hari ini.

Hari ini, seorang utusan Malaysia melaporkan, pelajar perempuan mengalami tulang belakang yang rosak dan hanya boleh duduk di kerusi roda yang dipercayai telah diancam oleh rakan sekelasnya sejak tahun lepas.

Seorang pelajar berusia tiga tahun di sebuah sekolah di Ayer Hitam mendakwa bahawa dia berulang-ulang terancam oleh dua gadis dan seorang lelaki yang menendangnya, menolaknya menuruni tangga dan melanda beberapa bahagian tubuhnya.

Di samping itu, Salmee berkata jabatan pendidikan negeri telah menerima semua maklumat dan laporan awal insiden dari Kubang Pasu PPD dan juga menunggu siasatan polis untuk tindakan lanjut.

"Pewaris mangsa ketika dihubungi juga berjanji untuk membantu sekolah dalam siasatan," katanya.



pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji