Sekumpulan Pendaki Mendapati Mayat Nora Anne, Tidak Berani Dekati


Sekumpulan Pendaki Mendapati Mayat Nora Anne, Tidak Berani Dekati

SEREMBAN - Sekumpulan pendaki yang berpartisipasi dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR) Nora Anne Quoirin, 15, antara yang paling awal tiba di lokasi penemuan mayat gadis Ireland sekitar tengah hari semalam.

Menurut wakil kumpulan itu, Kenny Chan, kumpulan itu sebelum ini pernah mencari sungai sebelum membahagikannya kepada dua kumpulan.

"Kami membahagikan kepada dua kumpulan di sepanjang kiri dan kanan sungai untuk mengembangkan carian.

"Bagaimanapun, kumpulan yang mengikuti lorong kiri tiba-tiba mendapati mayat itu, tanpa memikirkan kami segera menghubungi polis," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Kenny berkata dia tidak pasti sama ada orang lain menemui badan itu sebelum kumpulan itu.

"Kami hanya menghubungi polis dan hanya melihat mayat dari jarak kira-kira 20 meter dan selepas itu, kami tidak berani mendekati," katanya.

Sebelum ini, sekumpulan pendaki adalah antara sukarelawan yang menyertai operasi SAR Nora Anne.

Nora Anne, yang menderita masalah lembam dilaporkan hilang di resort The Dusun Hill di sini pada 4 Ogos sebelum pihak berkuasa melancarkan operasi SAR.

Mayatnya kemudian ditemui pada 1.57 semalam di sebuah jurang berhampiran sungai sekitar 2.5 km dari resort keluarga mereka.

Sementara itu, Kenny dan kumpulannya telah memberitahu polis di Balai Polis Pantai semalam.

"Ya maklumat telah diberikan (kepada polis), tetapi itu hanya mengenai perjalanan SAR kami," katanya.

Sementara itu, operasi SAR hari ini memasuki hari ke-11 dengan kekuatan 257 anggota dan operasi di badan perempuan itu dijumpai semalam untuk mendapatkan penyiasatan lanjut.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji