Wanita Disimbah Asid Oleh Dua Lelaki Yang Menaiki Motosikal


Penunggang motosikal tiba-tiba menumpahkan asid dipercayai asid pada muka mangsa

PULAU PINANG, 15 Ogos - Seorang penasihat undang-undang di sebuah bank telah cedera di bahagian depan, kedua-dua tangan dan paha kiri selepas dipukul dengan asid oleh dua lelaki dalam sebuah motosikal dalam kejadian di Pulau Tikus, di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam, mangsa seorang wanita berusia 48 tahun sedang berjalan di seberang jalan sebelum didatangi oleh dua lelaki yang menunggang motosikal gelap.

Menurut Penolong Pesuruhjaya Polis Northeastern Che Zaimani Che Awang, penunggang motosikal tiba-tiba menumpahkan asid dipercayai asid pada muka mangsa.

Dia menambah bahawa mangsa tergesa-gesa untuk kembali ke bank sebelum menjerit meminta bantuan dan menghubungi rakannya.

"Mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP) melalui ambulans untuk rawatan lanjut selepas mengalami kecederaan pada muka, tangan dan paha.

"Siasatan awal mendapati mangsa tidak mengenali wajah suspek kerana insiden itu berlaku terlalu cepat dan dia juga mendakwa tidak ada masalah dengan pihak atau musuh," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Menurut Che Zaimani, mangsa mendakwa kedua-dua suspek berpakaian sederhana dalam kemeja dan seluar hitam dan pada masa kejadian, mangsa bersendirian dan tiada saksi hadir.

Bagaimanapun, beliau menambah bahawa terdapat kamera litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian dan mereka sedang menyiasat rakaman untuk membantu penyiasatan di bawah Seksyen 326 Kanun Jenayah.



pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji