Zakir Naik Kata Ucapannya Disalahtafsirkan, Berniat Jahat

Zakir Naik Kata Ucapannya Disalahtafsirkan, Berniat Jahat


SHAH ALAM - Pendakwah ternama dari India, Dr. Zakir Naik menafikan tuduhan bahawa beliau telah mewujudkan suasana bermusuhan di Malaysia, menjelaskan bahawa pengkritiknya telah menyalahtafsirkan ucapannya untuk tujuan politik dan menganiaya beliau.

Zakir menjelaskan bahawa dalam ucapannya di Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu pada 9 Ogos, beliau memuji langkah Malaysia untuk mengamalkan pendekatan Islam untuk merawat rakyat India secara adil dan menegakkan hak mereka.

Malah, katanya, keadaannya berbeza di India di mana kerajaan India gagal melakukan perkara yang sama untuk kaum minoriti.

"Tuduhan yang dilaporkan dalam media adalah sengit dan direka bukan sahaja untuk mempolitikkan saya tetapi juga untuk mewujudkan ketidakadilan agama dalam masyarakat.

"Rakaman ceramah saya akan mendedahkan bahawa realiti itu bertentangan dengan apa yang dikatakannya.

"Selepas ucapan saya mengenai 'Salah tafsir tentang Islam', saya telah ditanya soalan-soalan tertentu dari penonton mengenai masalah Kashmir yang sedang berjalan dan nasib umat Islam di India.

"Dalam jawapan saya, saya benar-benar memuji Malaysia dan kerajaannya untuk merawat minoriti Hindu dan memberi mereka hak untuk melakukan sesuatu, yang kerajaan India gagal melakukan dengan minoriti Islam di India," katanya.

Beliau berkata melalui kenyataan media yang diberikan oleh Aarif Malik, Penasihat Media Zakir yang berpusat di India tindak balas terhadap ucapannya yang diedarkan selepas acara tiga hari anjuran Kerajaan Kelantan.

"Mengenai tuduhan terhadap saya oleh kerajaan Narendra Modi (Perdana Menteri India), sikap saya sangat jelas. Saya mendapati tidak adil bahawa sesetengah orang Hindu di Malaysia nampaknya lebih mempercayai kerajaan Modi daripada Interpol, atau mahkamah India, atau kerajaan Malaysia sendiri.

"Pujian saya kepada kerajaan Malaysia untuk kerajaan Islam dan minoriti masyarakat Hindu telah dimanipulasi untuk tujuan politik dan mencetuskan ketidaksamaan kaum," katanya.

Zakir berkata program ucapannya berjaya walaupun beberapa kumpulan tidak menyukainya.

"Pendengaran itu terdiri daripada lelaki dan wanita Islam dan media yang tidak menemui kesilapan dalam program lapan jam dalam tiga ceramah saya termasuk sesi soal jawab.

"Namun, selepas tiga hari, kritikan saya menimbulkan masalah yang tidak berguna. "Setiap usaha untuk menggalakkan keharmonian kaum tidak adil kepada rakyat Malaysia dan saya yakin bahawa kehendak Tuhan akan gagal," katanya.

pinjaman koperasi pinjaman peribadi maybank pinjaman peribadi bsn pinjaman wang berlesen melayu pinjaman peribadi rhb pinjaman aeon pinjaman asb pinjaman wang segera pinjaman duit segera pinjaman duit pinjaman wang pinjaman bank islam pinjaman kenderaan kerajaan pinjaman segera pinjaman kptm pinjaman along pinjaman bank pinjaman aeon credit pinjaman mudah pinjaman kerajaan pinjaman in english pinjaman tanpa slip gaji pinjaman wang tanpa slip gaji